تغییر سیاست متا در پی قانون بازارهای دیجیتال

تغییر سیاست متا در پی قانون بازارهای دیجیتال

تغییر سیاست متا برای کاربران در اروپا

متا به کاربران اجازه می دهد حساب های فیس بوک و اینستاگرام را در اروپا جدا کنند.

در پی این تغییر سیاست متا قصد دارد به کاربران گزینه های بیشتری برای کنترل نحوه استفاده از اینستاگرام و فیس بوک در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس بدهد.

تغییر سیاست متا زمانی اتفاق می‌افتد که این شرکت برای مقررات جدیدی از قانون بازارهای دیجیتال (DMA) آماده می‌شود که از مارس 2024 در سراسر اروپا اجرا می‌شود. هدف DMA ایجاد رقابت عادلانه تر در صنعت فناوری است.

تغییر سیاست متا باعث دادن داوطلبانه کنترل بیشتر به کاربران می شود. متا در تلاش است تا از الزامات نظارتی که DMA بر شرکت های بزرگ فناوری مانند متا در اروپا تحمیل می کند، پیشی بگیرد.

برای پیروی از خواسته‌های قانون جدید بازارهای دیجیتال، متا منابع قابل توجهی را برای پیروی از قانون و همچنین بهبود کنترل کاربران بر داده‌ها و تجربیاتشان در پلتفرم‌های متا متعهد می‌کند.

DMA بخشی از طرح بزرگتر اتحادیه اروپا برای ترویج رقابت منصفانه، نوآوری و گزینه های مصرف کننده در بازار دیجیتال است.

در پی تغییر سیاست متا به زودی، شروع به ارسال اعلان‌هایی به کاربران خود در اروپا خواهد کرد و توضیح می‌دهد که چگونه می‌توانند اشتراک‌گذاری داده‌های خود را بین اینستاگرام و فیسبوک کنترل کنند.

کاربران می‌توانند از طریق پورتال مدیریت حساب متا، حساب‌های اینستاگرام و فیس‌بوک خود را به هم پیوند دهند، یا می‌توانند حساب‌ها را از هم جدا کنند، که باعث می‌شود اطلاعات آن‌ها در بین پلتفرم‌ها به اشتراک گذاشته نشود.

متا اطمینان می دهد که ویژگی های اساسی و محافظت هایی که کاربران انتظار داشتند دست نخورده باقی خواهند ماند.

در پی تغییر سیاست متا کاربران فیسبوک مسنجر دو گزینه خواهند داشت. آنها می توانند حساب مسنجر خود را به نمایه فیس بوک خود متصل نگه دارند یا یک حساب جدید و جداگانه ایجاد کنند که به فیس بوک پیوندی ندارد.

ایجاد یک حساب مسنجر مستقل به این معنی است که کاربران همچنان می توانند از ویژگی های اصلی مسنجر مانند پیام رسانی و تماس استفاده کنند، اما بدون ارائه هیچ یک از داده های فیس بوک خود.

به دنبال تغییر سیاست متا کاربران Marketplace دو گزینه برای نحوه مدیریت داده هایشان خواهند داشت. آنها می توانند انتخاب کنند که اطلاعات فیس بوک خود را به حساب Marketplace خود متصل کنند یا از اشتراک گذاری داده های فیس بوک خودداری کنند.

کاربرانی که اطلاعات فیس بوک خود را به اشتراک نمی گذارند همچنان می توانند در Marketplace خرید و فروش کنند. با این حال، اگر آنها از اشتراک‌گذاری داده‌های فیسبوک خودداری کنند، ارتباطات در مورد تراکنش‌ها به جای مسنجر از طریق ایمیل خواهد بود.

در پی تغییر سیاست متا  گیمرهایی که از فیس بوک استفاده می کنند دو گزینه برای تجربه بازی خود دارند. یکی از گزینه‌ها به فیس‌بوک اجازه می‌دهد تا از داده‌های خود برای سفارشی کردن بازی‌ها، از جمله پیشنهاد بازی‌های جدید و فعال کردن ویژگی‌های چندنفره با دوستان، استفاده کند.

گزینه دیگر از هیچ یک از داده های فیس بوک کاربر استفاده نمی کند، که آنها را فقط به بازی های تک نفره خاصی بدون توصیه های شخصی یا ویژگی های اجتماعی محدود می کند.

متا قانون بازارهای دیجیتال را برای ترویج رقابت و عدالت آنلاین تایید کرده است. این شرکت اعلام کرد که برای اطمینان از اینکه پیشنهادات خود در اروپا از قوانین DMA پیروی می کند و در عین حال به ارائه مزایای به کاربران ادامه می دهد اختصاص داده شده است.

اگر تمایل دارید درباره شرکت متا بیشتر بدانید به مقاله زیر مراجعه نمایید.

درباره شرکت متا

بازدیدها: 23

مرضیه گل محمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *